Love it!

Vi har köpt en ny griiiill!! Äntligen!
För ungefär fem år sen, min och Pethers första sommar tillsammans ruttnade jag totalt på hand skitgamla, aslilla Julitagrill. True story! Den heter så! Gjordes i skogarna här någonstans av bark och rötter....

För ungefär fem år sen alltså så köpte jag en grill en fredagkväll på vägen ner till Julita efter jobbet. Tror jag köpte ett kubbspel, boule och en vattenpistol också om jag inte minns fel...
Den var liten, ful och kostade typ 300. Trähandtag hade den också. Eller har för vi har fortfarande kvar den. Den har stått ute alla vintrar och har inget skydd så det är nog en jävligt bra grill egentligen.

Men nu! En fin, stor Weber. The real shit! Vi skulle egentligen köpa en svart såklart. Vi är ju svenniga så det skriker om det. Som tur är var dom svarta slut och det fanns EN kvar i färger "Lemongrass". Vi har sjukt snygga stolsdynor till våra utemöbler. Från Benetton, så då fattar ni hur färgglada dom är. Riktigt snorgröna. Så snorgröna att vi alltid har fullt med små rapsdjur på dom som tror att dom går att äta. They Don´t!

I euforin från vårt lyckade grillköp slank det med en leksak till Ossian också. Eller.. slank... För första gången någonsin hämtade han en leksak i affären och vägrade släppa den. Han älskade den, tryckte på alla knappar och dansade. Kände att jag hade en innestående från Pethers plommonstöld och köpte gladeligen den mest störiga, högljudda, plastiga leksak jag har sett. Men han älskar den så då gör jag det också!

Noisy leksak, 149:- på ICA Maxi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0