Morgonshoppat!

Ibland är Campadre extra bra!! Morgonen startade med att vakta Polarn och Pyret-kampanjen som släpptes klockan sju. Inte såå mycket kul som jag hade hoppats på men ändå skalbyxor för 249:-! Dessutom kampanj på Dyreberg och Kern som gjorde mig två par örhängen rikare!!

 
Blev sugen på det här armbandet också så läser Tomten det här.... ;)

 
Idag tar jag och Ossian en ledig dag och åker hem till mamma och pappa över helgen. Pether stannar hemma och fixar förhoppningsvis färdigt vårt tak!!! 

Kommentarer
Postat av: Svintoflickan

Så du menar eg att alla som skaffar barn ska kunna räkna förskolan som en extra barnvakt å hjälp i familjelivet.... Jag anser att man ju valt få barn och då kanske man faktiskt får ta det jobbiga sakerna som ingår också... Sen finns det alltid speciella fall och barn som faktiskt har det bättre i fsk än hemma.. Men jag tycker föräldrar blivit alldeles för "ego".är man två så kan man ju pussla sen finns de som sagt speciella fall med ensamstående eller andra fall. Visst är väl inte hela världen om msn handlar innan förskolan men de som stör mej är själva grejjen att föräldrar verkar så upprörda över att deras barn inte får vara mer än 15 timmars eller prioriterar sina saker före.. Livet får konsekvenser av att få barn och leva med barn men det är bara en kort period i livet barnen är små... Man hinner de andra också. Å visst alla behöver egen tid men är de fsk jobb att ge föräldrar egen tid? Alltså ni är ju mkt med er finis så det är ju inget mot er nu men jag bara måste skriva av mej för jag blir så upprörd å sen gå ut med å säga till alla föräldrar att barnen får det lättare i skolan om det gått på fsk... Vem. Vågar då låta barnen vara lediga ibland eller ej gå på fsk? Å tack för den sparken i magen.. Elias är typ bland den bästa i klassen. Hi hi förlåt nu fick du ta allt;) Kramis svinto

2012-10-16 @ 09:10:48
Postat av: Svintoflickan

Ps sen undrar jag var har du fått infon ifrån om detta med handling å så.. Känns ju ej som så många håller det. Jag tycker vår kommun är sträng som inte vill ge vårdnadsbidrag och som princip tycker alla barn ska göra lika...

2012-10-16 @ 09:22:58
Postat av: Svintoflickan

Sen får jag väl tillägga att mitt problem är att jag tar det personligt å blir ledsen av starka debattörer eller föräldrar som bara tror att en sak är rätt liksom ... Jag har inget emot fsk i sig men tycker de gått för långt bara när fsk i princip ska ta över föräldrarnas roll också..

2012-10-16 @ 09:26:26
Postat av: Svintoflickan

De är just döma jag tycker att han debatt mannen gör när han pekar ut barnen som ej går i fsk. Å visst borde det vara lika i alla kommuner- det håller jag med om! Ang forskning finns det också på att barn inte behöver och att de till å med kan vara dåligt att gå på fsk under 3 års ålder... Men det finns ju inte många som skulle kunna vara hemma till den åldern ändå. Det ska vara lika för alla och valfrihet för alla men tycker fortfarande de är sorgligt att förskolan är de enda rätta och att vissa föräldrar beklagar sig över långa lov tillsammans för att de är såå jobbigt... Om du tolkar det jag dömer alla som har fsk ber jag om ursäkt.. Debatten är för mej djupare än så.. Jag kommer också få ha in på fsk så småningom.. Men förstår du kärnan jag vill åt..

2012-10-16 @ 12:20:20
Postat av: Svintoflickan

Det finns alltid speciella fall åt båda håll.. Men de är som sagt inte det jag vill åt... Men se debatten! Å visst du kanske inte dömer men hela samhället är skapat för att man ska ha in på fsk vid 1 års ålder och att fsk är de enda rätta å helst så mkt som möjligt... Finns en del som tex vill ha syskon hemma när de får bebis men ej vågar ifall syskonet missar nåt när de ej är på fsk. Ja det är svårt ta allt i skrift och jag märker jag är dålig på att formulera mej. Nu myser jag med Noa.. Snart ska vi in till tandläkaren. Kramis ❤

2012-10-16 @ 13:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0