Jämställdhet

"Det är en närvarons politik, med andra ord, som inte handlar om i vilken utsträckning personer utan funktionshinder kan representera personer med funktionshinder, utan i vilken utsträckning män kan representera kvinnors erfarenheter och intressen."

-Agneta Hugemark & Christine Roman

Är inte detta ojämställt så vad är?? Kan män inte representera människor som har ett kvinnligt kön för att vi är så olika så kan jämställdhetsdebatten läggas ner här och nu! Finns ingenting att kämpa för om vi i bekväma sammanhang är så särskilda och i andra fall är vi alla människor med olika bakgrunder, könet åsidosatt.

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

ja vad ska man säga..jag är rätt trött på jämställdhetsdebatter överhuvudet taget å genus hit och dit..

alla är olika..oavsett..

och det viktiga är att man får vara det ..oavsett om man är kvinna eller man

vara den man vill vara<3



ang prislappar så tänker jag att man får bestämma själv hur man vill och ska göra..eftersom man har ansvar för sitt eget bord.

jag kommer nog sälja ganska mkt för samma pris och då lägger jag det kanske i samma hög..å det jag vill prismärka får jag väl märka..

har inte riktigt klurat ut än vilka kläder jag ska ta för vad liksom...



kramis

2012-03-14 @ 17:09:45
URL: http://svintoflickans.blogg.se/
Postat av: svintoflickan

ps: å grejjen är väl oxå oavsett vilket kön man är att man ska kunna sätta sig in i varandras liv och tankesätt-empatim.m oj..debora vill skriva..ps igen..jag å min man är väldigt olika...och ja..nog är de till viss del för att han är man och jag är kvinna men det finns också andra faktorer:-)

ler.

varför börjar jag alltid srkvia massor när du skriver nåt..

hi,hi.

kram

2012-03-14 @ 17:12:30
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0