Parken Zooooooo

Well, idag kom vi äntligen iväg till Parken Zoo!!! Pether väckte mig vid kvart över åtta med en lycklig Ossian som klättrade upp i sängen och la sig på mig och sa "heeeej"! Gud vilket underbart sätt att vakna på, min älsklingsunge! <3 Jag tror Pether tyckte det var ganska skönt att jag skulle bli väckt för Ossian hade velat komma in i sovrummet hela morgonen och varit ganska arg för att han inte fick det. Inte ens velat ha välling! Haha!

Feberfri och pigg var han iallafall och vi fixade en snabb frukost och åkte iväg! Stannade till på Ica och köpte bananer, russin, vatten, mariekex och smoothies som man förstås behöver ha med sig som nödproviant ifall ett lättare bryt skulle närma sig.... Det enda som behövdes var russinen. Hade jag ju kunnat räkna ut..

Ossian älskade iallafall alla... vattenpölar! När vi försökte få honom att kolla på när tigrarna blev matade fick vi muta honom med tidigare nämnda russin för att han skulle följa med och kolla. Dagens roligaste var iallafall när Ossian halkade på kängurubajs! Åh gud vad vi skrattade. Alla tre ska jag säga för att tydliggöra att vi minsann inte hånar vårt söta lilla bajshalkande barn. Fan vad roligt det var. Som en liten rutchkana...

En annan sak förrutom vattenpölarna som Ossian gillade var att i nästan alla hägn fanns det massa vatten! Känns som att han har ett tema på sina fashinationer. Speciellt hos några apor fanns det massa vatten! Det var liksom deras hus och sen en ö och allt var omringat av vatten! Ossian struntade fullkomligt i att det satt två tjuriga apor en meter ifrån honom och att den tredje skuttade omkring helt speedad. Det fanns ju vatten att peka på! Lyckan var fulländad när det började dugga och droppa i vattnet! "Tattee" har vi hört många gånger idag. Det är alltså Ossians ord för vatten. Icke att förväxlas med "Tettuu" som betyder ketchup.

Bilder finns. Ett par iallafall för sen tog batterier slut. Men bilder kommer sen för nu ligger jag i sängen. Sliten efter att ha druckit mer än ett glas vin igår kväll och gått och lagt mig senare än 22 men det är en annan historia....

Kommentarer
Postat av: Bror Niklas

Hahaha!! Skoj ni verkar ha haft, speciellt bajshalkarhistorien. Fick direkt mycket grafiska och detaljerade bilder framför mig. :)

2011-09-18 @ 23:26:50
Postat av: mamma :)

Vad kul att ni kom iväg iallafall!! Verkar som ni hade en härlig dag :)

2011-09-19 @ 21:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0