Kickstart!

Lämnade Ossian på förskolan vid nio och tog sen den längre svängen hem. Istället för 500 meter var det 3500 meter. Mycket bra! :D Jag joggade/Gick. Mest gick. Men vafan! Ut kom jag iallafall! Satte på mig träningskläderna direkt när jag gick upp ur sängen. Fanns liksom ingen återvändo då. Smart. Jag läser ju inte psykologi av en slump liksom!?


Runkeeperbild!

Jag har tagit bort tid och genomsnittshastighet från bilden. Någon gång när jag blir lite modigare så kanske...

Idag har jag suttit hemma och läst, och läst och läst. När jag egentligen vill sova och äta kladdkaka. Samtidigt. Är så trött! Så trött att jag inte fattade hur Ossian kommit in till vår säng, helt enkelt för att jag nog inte hade vaknat när han gjorde det.

Jag har kokat en kycklig till vår soppa ikväll. Det är så himla bra! Koka en kyckling med morötter, lök, vitlök, kryddor, SALT och sila spadet när kycklingen är klar efter sisådär 1,5 timme. Min kyckling ligger i folie på köksbänken och min silade buljong står och kokar ner på spisen. Det blir bde grund till soppan ikväll och till en currysås som vi ska äta med kyckling och ris på söndag. Kokar man ner buljongen extra mycket kan man frysa in den i istärningspåsar och använda istället för dom sjukt snuskiga buljongtärningarna som fortfarande säljs av någon konstig anledning! Är det någon som använder dom fortfarande?! Måste man nödvändigtvis ha buljongtärningar så köp på hälsokosten istället! Men koka själva, såå enkelt och gott!! :D

Kommentarer
Postat av: Nonasmammi

Me like!!!

2011-09-08 @ 19:59:19
Postat av: mamma :)

Alldeles oavsett hur mycket du gick eller sprang - känn dig stolt och glad - du kommer att slita ut dina nya skor på nolltid :D



JAG använder fortfarande buljongtärningar, man kan ju inte tro att vi är släkt... :)

2011-09-08 @ 21:34:31
Postat av: svintoflickan

va duktig du är!!!!!!



å rubens bebbar va söta.



nu mååååste jag sova..ska väl snart amma .



kram

2011-09-08 @ 23:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0