Älskade unge! <3

Vilken härlig dag jag har haft med min finaste lilla prins! Först en mysig sovmorgon med långfrukost och lämning på förskolan klockan 9. Så skönt att inte ha bråttom på morgonen utan hinna leka och läsa bok och busa! Redan igår var det många i personalen som var sjuka så jag bestämde mig för att hämta Ossian efter lunch. Såååå mysigt!! Ska jag verkligen göra oftare! Han sover ju ändå så dåligt på förskolan och visst måste han väl vänja sig vid det men att hämta hem honom så att han får sova hemma ibland känns helt okej. Jag kan ju ändå plugga vidare när han sover så min skoltid försvinner ju inte och Ossian är pigg och vi får en bättre kväll hemma! Win-win! :)

På eftermiddagen var vi i parken med Veronica och tjejerna. Mysigt att hon har två barn, hur gick det till liksom? (ja ja, jag vet hur det går till!) Jag försökte hålla Meja en stund när Ossian lekte i sandlådan men han har någon sorts radar för det där. Jag han hålla kanske fem sekunder innan kan kom rusande och drog i mig. Jag fick absolut inte hålla i Meja! Så fort Veronica hade tagit tillbaka Meja var jag helt ointressant och han ville definitivt inte komma upp till mig längre utan stack tillbaka till Thyra i sandlådan. Skrutt! <3 Men jag kan verkligen känna att det är tur att det var Thyra som fick ett litet syskon och inte Ossian. Att han får bli några år äldre innan vi kanske skaffar fler barn är nog det bästa för både honom och oss... :)

Kräftorna vi skulle ha ätt till middag ligger i kylen och väntar på att det ska bli söndag. Kantareller och västerbotten trängs också därinne och ska bli en paj! God var gott!! Vi åkte och köpte pizza och när Ossian sover ska vi svulla lösgodis och hyra en film på boxen. Världens smartaste idé med videobutik i tv´n! Perfekt för oss småbarnsföräldrar eller vanligt trötta som inte vet om vi orkar se en film och alltså inte vill hyra en tidigt på dagen!

Imorgon ska vi åka till Parken Zoo! Mysigt!! Det ska bli superfint väder och jag längtar!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Nonasmammi

En riktig toppen fredag! Hälsa kusinerna imorgon!

2011-09-16 @ 21:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0