Jahapp

Och så ska man ta tag i dom här vanliga helgsysskorna. Dagens prio ett var att få bilen ren. Nu är den.. lite renare än vad den var innan jag började. Att göra såna här saker med en ettåring är faktiskt inte det lättaste men jag tycker ändå att jag är lite bra som försöker. Nehej, det var spännande i början men inte mot mitten och slutet, trots att han fick vara med och spruta med högtryckstvätten! När bilen började torka lite såg man precis var jag hade tvättat och var jag inte tvättat men helt ärligt så var det iallafall bättre än innan!

Ossian bestämde att vi skulle klippa buskar efter biltvätten. Han är rätt tydlig med vad han vill. Kommer aldrig glömma när han gick och hämtade sitt fotoalbum, letade upp bilden på mormor och la handen mot örat. Då skulle vi ringa mormor. Haha! Kul unge. Nu gick han in i garaget och och pekade på den lilla trädgårdskrattan. Jahapp, bara att ta ner. Sen pekade han på den stora sekatören och sa "mamma". Ska vi klippa buskar, frågade jag. Japp, sa Ossian, så då gjorde vi det. Jag klippte och Ossian krattade grenar och la dom på hög. När han tröttnade på den så skulle vi in i garaget igen. Där pekade han på skrindan och så lyfte jag i honom. Sen gick vi på promenad. Ossian pekade var vi skulle gå och dit gick vi. Sen gick vi hem under protester (högljudda) och nu ligger han i soffan och segar, jag sitter här och snart ska jag fixa lite lunch till honom. Typ nudlar och broccoli för vi har verkligen ingenting hemma. Men nudlar är nog en duglig lunch ibland.

I sina nya fina stövlar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0