Vad hände?

Igår hade jag alldeles för mycket att göra så jag glömde helt bort att uppdatera! Satt i Flen från nio ungefär med Angela och Emelie och pluggade psykologi, fikade och åt lunch. Herregud vad mätt jag var när jag kom hem! Jag och Pether gick ut med Ossian, postade min kompletteringstenta och hängde en stund i parken. Hem, fixa middag - Kasslergratäng. Så sjukt gott! Gjorde i min runda favoritform som jag ärvt av mormor, en Arabia, inte ens Iittala! Ossian har fått den till lunch idag också. Den är nästan godare dagen efter!
Till oss tre och två luncher till Ossian hade jag
Två potatisar
Två palsternackor
En stor morot
En gul lök
Tre vitlöksklyftor
150 gram kassler
Matlagningsgrädde
Ost
Salt och peppar

Skiva alla rotsakerna, strimla löken och pressa vitlöken. Skär kasslern i små bitar. Varva allt i en form, på med salt och peppar mellan lagren. Häll över grädde och toppa med ost. In i ugnen, ca 220 grader i 45 minuter!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0