Skodramatik

Jag börjar bli trött. Och irriterad. Varför kan jag inte få köpa ett par helt vanliga neutrala vita sandaler till min son, en pojke! Vitt är inte konstigt. Visst, jag kan vara den konstiga mamman som köper ett par vita med blommor på till honom men jag tycker inte att det är fint! Kläder, grejer till rummet, accessoarer - fine! Där kan man blanda men skor SKA vara neutrala för att dom ska kunna passa till alla olika färger och former som han har på kläderna. Är riktigt besviken på Kavats utbud som jag faktiskt förväntade mig skulle ha neutrala saker. Vincent hade ett par vita men med lågt "skaft" (heter det så?) så dom kändes inte asstabila för en liten korv som min. Det bästa jag hittar är hos Ecco och dom är inte ens speciellt fina!

Helt okej fina skor. Jag gillar rött och skulle kunna tänka mig ett par röda från Kavat också, om det inte var typ en helikopter på....
De här var de mest neutrala jag kunde hitta hos Ecco.. Stör mig på silvret dock...
Då gillar jag den här färgkombinationen bättre fast jag stör mig ändå på den på något sätt!
För er som känner mig är det här väl ingen nyhet.. Jag är ju sjukt kräsen med mina egna skor så ni kan ju bara tänka er hur kräsen jag är med Ossians skor. Gillar ju honom betydligt mer än vad jag gillar mig själv. Faktiskt!

Kommentarer
Postat av: mrs Pitepal

Ja, det är inte lätt att hitta snygg pojkskor. Det är som att alla pojkar och deras mödrar måste gilla Spiderman och Bilar och fotbollar och blått. Varför inte göra saker könsneutrala på riktigt? Den där sandalen i mitten var ju fin, men det är som att de där silvriga detaljerna säger "nähä du, det här är en tjejsko!" Trist!

2011-05-13 @ 06:49:54
URL: http://mrspitepalt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0