Retromiddag!

Både jag och Pether är barnsligt förtjusta i frukt i maten typ flygande jakob (som vi åt i lördags) och kassler med ananas som vi åt idag!! Guuus vad det är gott! Och jag tror säkert man kan gå ner i vikt samtidigt som man äter sånt här. Jag åt en kassler och Pether åt 1,5. Ossian åt också en hel, herregud vilket litet matmonster! <3 Jag kokade 2 portioner ris och det blev över. Då gör det nästan ingenting att jag åt tre kakor idag heller.

Kassler
Gul lök
Ananasringar + spadet
Cheddarost
Paprikapulver
Curry
Majsmjöl

Skiva kassler och lägg i en ugnsform. Lägg på en skiva lök och en ananasring på varje skiva kassler. Pudra över curry och paprikapulver och lägg på ost. In i ugnen på 220 grader i ca 15 minuter.
Häll över ananasspadet i en skål med majsmjöl. Vispa och häll över kasslern när det är några minuter kvar i ugnen. Servera med ris och sallad!



Såhär ser min son ut nu när han har fått sin första nässkrapning!!



Kommentarer
Postat av: mamma :)

Med eller utan nässkrap - på den här bilden är din son en liten avbild av dig :)

2011-05-22 @ 22:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0