Lättlurad!

Natten var ett helvete och för att undvika att dagen blev likadan skulle Ossian få alvedon till frukost. INTE suppar utan flytande som han tyckte var så gott en gång i tiden och som tydligen är så äckligt nu.
Man skulle ju kunna säga nu att jag ger er mitt bästa tips! Alvedonen gick iallafall absolut inte att få ner och han bara grimaserade och skakade på huvudet. Tills...!
Jag kom på den smarta idén att han dricker ALLT som är i ett glas. Jag hämtade hans glas, hällde över medicinen och... han svepte! Grimaserade lite också men ändå. Trots smaken kunde han heller inte låta bli att hälla i sig de sista dropparna från botten av glaset. Detta trick fungerade senare på eftermiddagen också. Mycket kul. Och bra!

Kommentarer
Postat av: mamma :)

Tänk att det är så fantastiskt roligt att dricka ur glas att man faktiskt kan tänka sig att svepa ungefär vad som helst - även om man grimaserar lite... Vem är han lik där?

Hoppas Ossian mår bättre idag och att ni får en härlig helg i solen!

2011-05-07 @ 09:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0