Jag kan lura dig till Skåne!!

Typ att vi skulle kunna köpa två par rosa skor till mig, det känns som ett sånt lur! Ett riktigt Skånelur! Pether har betalat räkningar ikväll, för er som inte fattade det. Däremot kanske jag har råd med ett par skor för vi kommer nog kunna leva på rester nästa vecka. Herregud! Det var en familj som lämnade återbud till vår Valborgsträff. Inte mer än rätt att kalla det Valborgsträff för vi bjöd inte på middag, alla fick grilla det dom behagade och den potatis, sallad, kaffe och chokladtårta vi stod för fick de glatt betala sin del av. Förutom familjen som inte kom. Deras del fick vi betala. Men jag klagar inte! Det är ju därför har vi ju också massa rester vi ska svulla i oss den här veckan. Typ potatis och sallad. Och bea. Tårtan som är över (ja det blev en hel tårta över?!) tror jag att jag antingen ska smöra in mig hos grannarna med eller dela upp i rättvisa bitar och buda över till de trevliga deltagarna i vår Valborgsträff!

Vi träffades alltså igår, hos oss, runt 17-tiden. En del kom vid 15. Bra initiativ!! Det var 10 vuxna och 5 barn. Barnen var mellan 1 och 4 år gamla. Eller.. 4 var 1 år och 1 var 4. Symboliken i det!!
Grillen tändes, vin öppnades och mat åts. Runt klockan 20 var det dags att packa ner trötta barn i tjocka kläder eftersom våren hade tagit time out. Ossians mamma tillexempel som hade packat undan allt som inte heter sandaler och tisha fick glatt riva upp en påse med undanlagda kläder. Det skulle för övrigt kunna vara en bra affärsidé! Att göra plastpåsar som går att knyta upp och alltså inte behöver hulkrivas sönder när man ska ha.. låt oss säga... en fleece och ett par raggsockor.

21 tändes brasan nere vid Julita gård och den kunde som vanligt liknas vid en brinnande papperskorg på vilken tunnelbanestation som helst! Minnesvärt! Sen kom... fyrverkerierna...!!

Ossian pappa körde den pedagogiska "upp-i-famnen-skydda-krama-hållaomhuvudet-taktiken" innan de hann fram till den babblande mamman som hade Peltorskydden i vagnen. Ossian sprang förstås omkring med sin pappa, sova kan man göra en annan dag (INTE idag om någon trodde det!!!). Ossian klarade sig mirakulöst från ett trauma i samband med räddningsaktionen och kom till sin mammas trygga famn och trygga Peltor. Som han bara ville slita av sig - Herregud dumma föräldrar, man hör ju inga smällar med dom!?! Söt i dom var han iallafall. Min fina lilla gosunge! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0