Grekiskt!

Fattades faktiskt bara ett glas smarrigt grekiskt rödvin till middagen ikväll! Jag älskar att få köttfärssås över! Finns så mycket kul att göra på det! Jag har till och med gjort tacos på dagsgammal köttfärssås, ganska gott men man kanske inte ska ha extra tacosås på... :)

Idag blev det moussaka på resterna. Helt vanlig köttfärssås, helt vanlig ostsås och helt vanlig aubergine.
Koka ostsås på en klick smör, lite mjöl och mjölk till lagom konsistens. Häll i riven ost, kanske två deciliter.
Varva skivad aubergine med köttfärssås och ostsås. Börja med aubergine, avsluta med ostsås. Kör i ugnen på 225 grader i ca 30 minuter, Servera med en sallad! Vår sallad bestod av isbergssallad, tomater, gurka, fetaost och oliver. Ringla olja och pressa en halv citron över salladen, servera med balsamvinäger offcourse!


Det är så himla mysigt att vi kan äta ute! Ossian har lite svårt för det än så länge, kan säkert vara en blandning mellan att det finns så mycket att titta på och att stolen är lite för låg för bordet... :) Han får iallafall lov att vänja sig för vi lär ju sitta ute MYCKET i sommar!!!

Jag skrev färdigt tentan idag, vid halv ett kanske. Är sjukt missnöjd med den, får se om jag orkar göra något mer annars tar jag hellre en komplettering över sommaren än skriver ihjäl mig. Fattar inte ens frågan. Eller jo det gör jag men jag hittar ingen koppling typ i litteraturen. Sjukt störigt! Fick gå på promenad med Moa och Pether efter det. Svettigt och vi var alla helt slut efteråt! Förutom Ossian förstås som fick åka vagn med sin vattenflaska. Honom tar man minsann hand om och tur är väl det! Har läst nästan två kapitel i psykologiboken under eftermiddagen för från och med imorgon läser jag dubbla kurser i fem veckor! Ska bli helt galet jobbigt men jag ser ljuset i slutet, sommarlov! Mammaledighet! Mer än två månader tillsammans med min fina, underbara, söta, härliga unge!!!! Innan han börjar på förskola men det SKA jag inte tänka på nu! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0