Den här hittade jag i telefonen nu och kom...

img_6818 (MMS)

Den här hittade jag i telefonen nu och kom på att jag glömt att lägga upp och kände extremt mycket hur gärna jag skulle vilja ha en app för sånt här! Finns det...?  Det här är i varje fall purjolöksstuvad torsk eller nåt sånt. Med kokt färskpotatis och kokta morötter som är skivade på längden med potatisskalare. Överkokta är dom också för jag glömde bort dom. Som med mycket annat nuförtiden. Som den här bilden. Jag tror jag skrivit ner receptet här en gång förut men har jag det inte så kommer det här!! 1 purjolök som man strimlar och fräser i smör. På med ett paket grädde, 2,5 dl och salt, peppar och rivet skal från 1 citron. Kanske lite citronsaft också, smaksak. Koka upp och skär ett torskblock i mindre bitar. Lägg i och låt koka tills torsken är klar! Piece of cake!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0