2 veckor kvar!

Efter en låååång vecka med massor av föreläsningar och alldeles för mycket i huvudet, inklusive sinnessjuk huvudvärk i flera dagar. Jag är nästa säker på att den kommer från att jag känner mig stressad inför de här två sista veckorna i skolan. Jag har dels en hemtenta som ska lämnas in den 13:e, med den enda lärare som någonsin underkänt mig. På högskolan förstås - I högstadiet och på gymnasiet underkände de flesta lärarna mig! :) Och ändå blev det folk av mig, galet! ;)

Förrutom hemtentan har jag en salstenta den 10:e. En skitstor salstenta som är sjukt viktig för om jag inte klarar den så har jag inte behörighet till min nästa termin! Gaah! Samtidigt måste Pether jobba flera dagar för att hinna slutföra det han påbörjat innan han ska resa en villa i Södertälje. Vi hinner ju, det är absolut inte det! Det är bara det att jag blir stressad ändå. Fastän jag har tid att sitta här och skriva, kolla på tv, gå på promenader och allt annat som man bara gör. Hade nog varit lika spänd även om jag suttit med böckerna 16 timmar om dygnet. Säkert mer spänd eftersom jag inte skulle hinna träffa Ossian något då. Min fina solstråle! Han kan verkligen lyfta upp mig när det känns värdelöst. Bara att tänka på att efter det här är vi hemma tillsammans hela sommaren! Bara han och jag! Ska bli så sjukt härligt!!

Vi har varit ensamma två timmar ikväll. Pether gick ner och kollade på fotboll och kom hem med både gott och blandat och polkachoklad! Mina favoriter! Jag var inte ens speciellt sugen men det var inte så svårt att äta lite ändå. Godis är ju gott! ;) Tror att det minskade kolhydratintaget har gjort mer för mitt sötsug än jag trott men det är svårslaget när man är trött eller bara behöver belöna sig själv. Med godis, helt fel - det vet jag ju såklart men ändå...!

Idag har jag fyndat ett par röda fina sandaler på Tradera också. Till Ossian. Hur nu det ska gå för i beskrivningen stod det att dom passade bäst på en liten tjej. Skulle vara kul att få veta hur tjejbebisfötter skiljer sig från killbebisfötter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0