Something smells fishy...

Det gick bra med Ossians mun som tur är!! Inga tänder lösa men strängen på insidan av överläppen har gått av.. aj aj aj!
Jag har suttit i Eskilstuna hela dagen och gått igenom den sista hemtentan med tre klasskompisar. Mycket givande, inte minst för att jag fick både semla och ceasarsallad! Mina båda favoriter även om semlan inte alls var god! Alldeles för lite kardemumma i bullen och massor med socker i både mandelmassan och grädden! Skärpning! Innan semmelsäsongen är slut ska jag ha provat att göra egna!
Idag var det också sista föreläsningen i arbetslivskursen och på onsdag ska alla fyra hemtentorna vara inne! Gissa vad jag ska göra i helgen....
Kvällens middag blev som oftast hemma hos oss en "tager-vad-man-haver rätt".
Ett torskblock
2,5 deciliter matlagningsgrädde
En matsked grönsaksfond
50-75 gram finriven parmesanost
En citron
Körsbärstomater
Salt och peppar

Sätt ugnen på 200 grader.
Värm grädden i en kastrull, smält ner osten i grädden och pressa i citronen och tillsätt fonden.
Lägg torskblocket i en ugnsform, salta och peppra.
Lägg körsbärstomater i formen och häll över såsen.
Gratinera ugnen i 20-30 minuter.
Servera med ris!
Blev riktigt gott! Som vanligt var det minstingen i familjen som blev gladast över fiskmiddagen, han älskar verkligen fisk! Det räckte perfekt till två vuxna och en ettåring som även får detta till lunch imorgon.
Kram!!

Kommentarer
Postat av: mamma :)

Härligt att Ossians alla tänder sitter där de ska! Middagen verkar smaskens som vanligt, kan förstå att sonen blir glad när maten ställs fram :) Ha en härlig helg - trots allt pluggande! Puss!

2011-03-04 @ 00:10:15
Postat av: Emelie

4 hemtentor? Vilken kurs läser du ;) Jag ska bara lämna in 3 har jag tänkt :) Ha en finfin helg!

2011-03-04 @ 14:40:41
URL: http://ziggan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0