Min lilla sjukling! <3

Finaste lilla korven är lite sjuk idag. Blek, ledsen och kramig.
Nu sover han (tror jag) efter en flaska välling och jag sitter i rummet bredvid och lyssnar efter tecken på att han fejksover. Händer alltför ofta! Igår försökte jag gå ut från hans rum tre gånger för jag var så säker på att han sov. Så fort jag närmade mig dörren slår han upp sina stora bruna ögon och ler jättestort! Bara att börja om igen... :)


På dagens agenda står att maila studievägledaren om mitt ångestval inför termin tre, gå till ica och handla, börja på och förhoppningsvis skriva klart tentafråga 1 och kirra tvätten.
Tentafrågan handlar om kulturkrockar och jag fick ju ett fantastiskt uppslag av läraren! Att skriva om min flytt från Sthlm till Julita. Kulturkrock om något!!! Nu är jag ju helt (inte) acklimatiserad och har ett objektivt (inte) perspektiv på tillvaron här.


Dagens höjdpunkt var som alla fredagar DN´s bostadsbilaga! Min dröm är att vinna massa pengar och kunna köpa ett hus närmre Stockholm!! Åh jag vill verkligen!!!!
Vårt sommarställe i Sthlms skärgård. Hit skulle vi kunna flytta! ;)
Bild från före färgbildernas tid!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag älskar att läsa om dig !!! finaste Vickan :-) pusss

2011-03-18 @ 10:53:58
Postat av: Annie

Ja tänk om man var lite rik så man kunde flytta härifrån och hem till Sthlm...

2011-03-18 @ 11:52:29
URL: http://zaharaa.blogg.se/
Postat av: mamma :)

Ja, där skulle ni bo Vickan - lite småpyssel på kvällarna... :) Har du fått bilden av farmor eller från någon av böckerna?

2011-03-20 @ 10:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0