Matsedel vecka 11

Har suttit och skrivit matlista för nästa vecka. Det är vårt stående söndagsnöje. Eller nöje och nöje.. Ett nödvändigt ont. Oftast tycker jag att det är rätt kul men ibland blir jag riktigt irriterad på Pether för att han aldrig bestämmer. Han kan ju försöka iallafall även om vi båda två vet att han aldrig skulle få det.
Vi försöker äta fisk minst två gånger i veckan. Nästa vecka blev det inte så men det blev räkor en dag istället. Fisk, skaldjur. Vad spelar det för roll egentligen?
Nästa vecka känns lite sådär. Mest för att det är lågkalorimat vilket suger och är skittråkigt men också för att jag faktiskt inte har lagat någonting av det vi ska äta förut. Det finns liksom ingenting att gå och vara sugen på för jag vet ju inte hur det ska smaka. Däremot tror jag att det är skitbra att prova nya recept och maträtter. Idag tillexempel gjorde jag en ny rätt. I fredags också! Brukar ni göra det? Prova nya rätter?
Tänkte bjuda på vår matlista för veckan som kommer. Kanske någon kan bli inspirerad? =)
Måndag: Fylld paprika
Har inte riktigt bestämt vad den ska fyllas med men typ köttfärs, morötter och vitkål tror jag..
Tisdag: Nudelwok med kyckling
Det har jag ju såklart lagat förut men inte just den här..
Onsdag: Toskansk bönsoppa
Torsdag: Köttfärs och kikärtsgratäng
Fredag: Räkor i het sås
Lördag: Grönsaksrisotto och kycklingfilé
Har inte bestämt vilka grönsaker men typ... champinjoner, sparris, körsbärstomater, spenat... Kanske inte tillsammans iofs.
Söndag: Torsk med purjostuvning
Tisdag-fredag + söndagsrecepten kommer från tidningen laga lätt. Bästa mattidningen! Nummer 1 och 2 2011 och 12 2010.
Lycka till!

Kommentarer
Postat av: C

Kul med lite nya tips på maträtter! Själv har jag kommit in i en period med brödbak. Provar olika recept varje vecka. Idag blev det pain riche. Gött gött! Puss!

2011-03-13 @ 22:37:58
Postat av: Maria

Vad jag blir imponerad av er som gör matsedel. Skulle jag behöva göra men är så lat eller vad jag ska skylla på. Men visst är det kul att prova nya recept, men Oskar och Jonas är inte lika nöjda när jag gör det.



Maria

2011-03-14 @ 10:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0