Matlagning x 2!

Mmm.. Fisk i stora lass blev det hos oss ikväll!

Jag gjorde egna fiskburgare! Gott tyckte jag - Pether hade hakat upp sig och sa middagen igenom att det var gott MEN... Han skulle aldrig välja fiskburgare istället för hamburgare och det var absolut inte godare än kött. Och hade jag provat fiskburgare på maccen?! Ja, och sådär trevligt hade vi det under vår middag. ;)
I mina fiskburgare (som blev skitgoda!!) hade jag ett torskblock och 1,5 portionsbit lax. Den andra halvan kokade jag fiskgryta på till Ossians luncher. Lax, matlagningsgrädde, citron, creme fraiche, tärnad potatis och gröna ärtor.


Åter till vår middag!

I våra biffar hade jag alltså ett torskblock á 400 gram, 1,5 laxfilébit, ett ägg, salt och peppar. Mixa fisken och blanda i ägget och kryddorna. Forma biffar och vänd i ströbröd. Vi hade pankoströbröd hemma som jag vände i, mycket gott!! Stek på båda sidorna ett tag tills fisken får fin färg. Eftersom vi ändå skulle ha ett barn som skulle ha en portion så delade jag en fiskbiff för att kolla om den var klar. Spelade iofs ingen roll för han åt en hel! Mitt söta lilla matvrak! <3 Lägg ett par skivor god ost på biffarna i stekpannan så den smälter.

Rätt fula men rätt goda också!

Tillbehör!!
Gurka, rödlök, sallad, tomat och citron får ni klura ut själva hur man gör
Hamburgerbröd. Totalt färdigköpt Friscobröd. Lite "lätt" stekt...
Höjdpunkten! Avokadodressing! Två avokados, ca 1 dl lätt creme fraiche, salt, peppar, chilipulver. Mixa!! Ös på!
FÄRDIGT!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0