Helgens tips!

Förutom massa godis åt vi faktiskt mat i helgen också, belive it or not!
I fredags när Anna kom gjorde jag en brieostpaj med mango chutney. Sådär tyckte jag, god tyckte resten. Vi hade grannen Erik här också, nyklippt och tillfixad! Fancy pants!
Pajskal med solroskärnor i var en hit! Fyllningen med brieost, mango chutney, äggstanning och mer brieost var lite för brieostig för min smak. God men den smakade för mycket. Hur det nu är möjligt. Till pajen hade vi ruccola, oliver, kyckling och balsamvinäger. Yummie!
Sen somnade ju jag i soffan vid nio... Snarkade gjorde jag också säger Pether. Jag förnekar allt!
I lördags gjorde vi en goood sallad till lunch på kycklingresterna, samma som jag åt till lunch igår och visst har jag redan berättat om den? God var den iallafall och jag funderar på en repris till matlådan på torsdag när skolan bjuder på heldag (SUCK!!!).
I lördags gjorde vi fläskfilé. Brynte den i stekpannan först, sen snittade vi den i centimetertjocka skivor och fyllde med mozzarella och pepparsalami! Gud vad gott! In i ugnen tillsammans med potatisklyftor och så åt vi Lohmanders café de paris sås. Det enda som var sådär var såsen. Lohmanders bea är ju hur god som helst och den här smakade typ likadant. Då är Rydbergs godare, med grillad kyckling! Gud vad gott!
Jaha, det kanske hörs att vi kör på med lågkaloridieten. Dag två idag och min mat dyker nog upp ikväll. Kycklingwok med grillade grönsaker ikväll, kan det bli annat än fab?!

Kommentarer
Postat av: Annie

Det kommer, det kommer. ;o) Kan inte fota med kameran fören jag har fixat det där med bilderna coh ta magbilder på sig själv med iphonen är inte det lättaste utan helfigursspegel. :oP

2011-03-15 @ 18:59:15
URL: http://zaharaa.blogg.se/
Postat av: C

Kan det vara för mycket brieost för din smak?! ;)

2011-03-19 @ 16:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0