Första dagen

Ja nu är snart första dagen på vårt sexveckorsprojekt avklarad. Jag hoppas verkligen att det kommer funka nu för att ge upp cola, godis, fika och bea ska man väl leda till en skitbra belöning?!
Frukost blev två vispade, stekta ägg. Slängde på en skiva rökt skinka precis innan den blev klar också. Gott men jag börjar tröttna på stekta ägg till frukost. Tips mottages tacksamt!!
Lunch blev sallad som var kvar från lördagens lunch. Sjukt god sallad med tomater, oliver, kyckling, rökt fläsk, rödlök och mozzarella. Låter kanske inte så nyttigt men hallå? Allt handlar ju om mängden! Mest grönsaker, mindre gott. Balsamvinäger och godaste dressingen på. Gud vad gott!
Middagen då... Den var inte så jättegod. Pether och Ossian åt som vanligt men det räknas liksom inte riktigt. Jag blev äcklad efter halva paprikan och åt morötter istället. Haha! Vad sägs om att dricka bea och äta pommes istället som jag egentligen vill! Men jag vill ju bli smal igen också... Tänk att jag hade jeans i strl 26 ett tag när jag och Pether precis träffats. Dammit. Det är ju ingenting!!
Jag gjorde iallafall en köttfärsröra på köttfärs, gul lök, röd lök, vitlök, rivna morötter, timjan, kalvfond, krossade tomater och chilisås. Salt och peppar såklart. Lät den koka ihop ganska länge så den inte var så lös.
Stora paprikor!! Skär av en bit i botten ifall de inte står stadigt och skär av toppen och skölj ut alla grejer inuti. Jag fyllde våra med salladskål, lite hackad paprika från locken, köttfärsröran och toppade med riven parmesan.
Paprikor med salladskål. En liten till skrutten och stooora till oss!
Gratinera i 200 grader i kanske 15 min. Beror ju på om man vill ha mjuk eller hård paprika :)
KLART!

Kommentarer
Postat av: svintoflickan

Gör också matsedel..men den ser liiiite annorlunda ut.ler.



vaddå ska du va utan cola och godis..

hua..utan cola...



idag har jag skrivit på tenta och vem hjälpte mej då,jo colan.



nu ska jag sova.



kram

2011-03-14 @ 22:46:14
URL: http://svintoflickans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0