Dinnertime!

Jag har faktiskt gjort matlista för hela veckan den här veckan också, jag har inte tröttnat än! ;)
Däremot så sitter jag som vanligt lite för bra i soffan och orkar absolut inte gå till köket och kolla på tavlan vad vi ska äta resten av veckan. Men jag VET vad vi åt idag...!!

Bön och tomatgryta med färsbullar, 4 portioner ca 443 kcal per portion.

400 g nötfärs
2 citroner, skal och saft
1 gul lök, hackad
2 askar körsbärstomater
2 msk olivolja
2 msk hackade rosmarinblad
1 tsk strösocker
2 burkar cannellinibönor (eller några andra)
salt och peppar

Blanda färsen med salt, peppar och rivet citronskal. Jag fick ha i en äggula också för färsen höll inte alls ihop. Skit Euroshopperköttfärs för 19:- kilot. :)
Forma lite större bullar eller små biffar och stek i stekpanna. Jag brynte mina och körde klart dem i ugnen, 180 grader, ca 10 min.

Stek löken mjuk ett par minuter i olja. Dela tomaterna och stek med dem och rosmarinen i ett par minuter Blanda i bönorna, avrunna förstås, och pressa över citronsaft. Krydda med salt och peppar. Låt allt bli varmt i pannan. Servera med bröd om du känner för lite fler kalorier eller smula över fetaost före serveringen. Eller varför inte både och?! ;) Fast då kanske man får glömma bikinin i år...

Det gååår verkligen inte att lägga upp bilder men dom kommer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0