Dagen i bilder

Bröd. Jag har bakat bröd!
Det blev.. sådär. Rätt ok för att vara första gången och med ett ganska... obeskrivande...recept! (mamma!!) Stod inga jästider, jäsa en gång eller två? grädda en i taget eller båda? Vi körde på en jäsning och båda bröden samtidigt. Dom blev lite kompakta, men goooda!! :)
Fika, förstås! Älskar semlor! Och semmeldagen allra mest! Fick en till semla på kvällen hemma hos Tomas, Veronica, Thyra och Gunder! ;)
Inspiration. Helt sjukt!!
Flummiga semmelbullar men semmelbullar it is!
Dagens middag, sjukt mörk bild ser jag nu. Potatisgratäng, biff och sallad med rödlök och balsamvinäger!
Hyllningen till semmeldagen/kvinnodagen eller som Morgonpasset uttryckte sig :Fittisdagen!!
Tadaa!! En man som gör sallad! Och han har diskat nu ikväll! Så bra jag har det! Tänk att han är föräldraledig också....!

Kommentarer
Postat av: mamma :)

Mamma?! Är jag, alldeles ovetande, ansvarig för ditt brödbak? Kan det vara så att det är fader Björns långpannebröd du tänkte baka? I såfall måste det ju rimligtvis vara han som är ansvarig. Alldeles ovetandes. Hur som helst såg det gott ut på bild :) Semlorna såg också väldigt goda ut - så du har ätit TVÅ? Fusk!

2011-03-08 @ 23:17:05
Postat av: mamma :)

Mamma?! Är jag, helt ovetande, ansvarig för ditt brödbak? Är det månne så att det är fader Björns smarriga långpannebröd du tänkte få till? Då måste det ju rimligtvis vara han som, helt ovetandes, är ansvarig? Hur som helst, de ser mycket goda ut på bild iallafall! Så ock semlorna - har du fått TVÅ? Fusk!

Kvinnodagen ja, undrar om det var därför pappa diskade idag :)

2011-03-08 @ 23:28:51
Postat av: mamma :)

Vad nu då? Den första kommentaren kom ju inte in!? Så jag försökte återskapa den..? Så det kan bli :)

2011-03-09 @ 22:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0