Dag två (bara?!)

Gott och blandat, snickers, kanelbullar, popcorn.... i want it all! Men det fick jag inte!
Frukosten varierade jag så smart till två kokta ägg på en macka, två kokta ägg som var perfekta för att ha i äggkopp och mindre perfekta att ha på macka. Finns många fördelar med att handla ägg på en gård, en nackdel och det är att man aldrig vet hur färska de är och alltså inte hur länge de ska koka. Men stekta funkar alltid!!
Ossian fick välling vid sex och fruktsallad när vi åt frukost. He liked it alot!
Var i skolan idag också och glömde frukt! Skitdumt och jag blir så jävla hungrig när jag inte äter frukt på förmiddagen så en halv burk soldatens slank ner när jag kom hem! Soppa är ju såååå gott! Ärtsoppa eller Felix Gulaschsoppa är mina favoriter!
Middagen knäckte ju såklart, ibland lyckas man verkligen!!
Nudelwok med rostade grönsaker och kyckling (4 portioner, ca 500 kcal/portion)
LagaLätt nummer 1, 2011.

Skriver som jag gjorde det, kanske inte exakt som originalreceptet men nära!!

3 paprikor, röda och gula
1 zuccini
2 rödlökar
1 paket woknudlar, såna som man gör i pannan.
1 vitlöksklyfta
2 msk riven ingefära
3 msk kikkomansoja
1 msk vitvinsvinäger
2 msk sesamfrön
2 kycklingfiléer
1 påse ruccola, 80 gram
olja
salt & peppar

Lime och cashewnötter till serveringen

Sätt ugnen på 250 grader
Blanda riven vitlök, ingefära, sesamfrön, soja och vinäger.
Klyfta rödlöken och paprikorna och skiva zuccinin. Lägg i en ugnsform med bakplåtspapper och ringla olja över grönsakerna och salta. Rosta i ugnen i ca 20 minuter tills de får fin färg.
Strimla kycklingen och stek i olja. Häll över sojablandningen och 3-4 dl vatten och nudlarna lagom tills att grönsakerna i ugnen är klara.
Blanda nudlarna och grönsakerna och blanda ner ruccolan. Salta och peppra om det behövs.

Riktigt riktigt gott men nästa gång jag gör det här ska jag ha chili i woken också.






Kommentarer
Postat av: mamma :)

Jag borde också slimma till våra måltider - ska försöka ta tag i det. Kan ju hämta inspiration här på din blogg :) Men jag tror inte jag byter ut min morgonsmoothie mot två ägg...

2011-03-15 @ 22:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0