Stackars liten!

Vaggat, pussat, kramat, gosat och någonstans däremellan försökt fokusera på en tenta som ska skrivas imorgonbitti klockan åtta i Västerås. Idag har vi klarat oss på en fantastisk mormor som har varit ute och gått med vagn i regnet och som har tröstat och busat och torkat snor medan jag har suttit på undervåningen och skrivit och skrivit och skrivit. Det är så mitt minne fungerar. Motoriskt. Har jag skrivit något tillräckligt många gånger så sitter det där. Förutom ordet "förutom". Det blir det alltid två "r" på. Men det ska det inte vara. Och en mening ska inte börja med med. Eller och. Eller eller. Suck.

Ossian har klarat sig på yoghurt, glass och välling idag. Jag har för första gången ringt till sjukvårdsupplysningen (för hans skull. En gång tvingade mamma mig att ringa när hon trodde jag hade fått en propp av mina p-piller. Ville inte säga att jag slutat med dom så jag ringde glatt :) ). Han är alldeles full med röda prickar och fält på kroppen. Snorig och rinniga ögon och hostig. Säkert bara virusprickar men jag vill ju inte chansa! Iallafall så sansade jag mig någonstans där i telefonkön och la på luren. Mamma får ringa BVC imorgon istället om dom finns kvar. Känns galet jobbigt att Pether är i Södertälje imorgon och jag är i Västerås med avstängd mobil när Ossian är hemma och är sjuk. Han klarar sig, I know, men jag då?? Vem ska ta hand om mig??

Kommentarer
Postat av: Ännie

Gumsan!!! Jag tar hand om dig i mina tankar:) du är bäst! Puss å puss på min Ossian! Saknar er. Min bil o ja vill ju komma till er snart. När???? :)

2011-06-10 @ 00:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0