Så var dagen här...

...då Ossian skulle opereras. Jag gick upp klockan sex imorse och packade det sista. Väckte Pether och Ossian halv sju. Sju skulle vi åka. Tjugo över sju åkte vi. Iallafall.. Pether och Ossian gick upp och Ossian fick, precis som igår kväll, duscha med någon sorts bakteriedödande tvål. Den fick absolut inte komma in i ögonen (kan jag förstå) och absolut inte in i öronen eftersom den kunde förstöra.... typ nervnågonting. Lättare sagt än gjort att få en ettåring att varken få schampo i ögonen eller öronen. Finns liksom en anledning till att barnschampon inte svider i ögonen...! Man skulle tvätta jättenoga runt näsan också men det struntade vi helt och hållet i. Vad tänker dom? Efter duschen fick Ossian emlaplåster på ena handen, i armvecket och på båda fötterna. Mycket missnöjd med det!

Utan varken välling eller vatten i magen skulle vi ge oss iväg till sjukhuset, sena som vanligt, när vi kommer på att han skulle ta alvedon innan vi åker! Mamma stressad häller upp två matskedar alvedon istället för två teskedar. Ossian spiller ut nästan allt (vilket var tur nu såhär i efterhand när jag vet om mitt misstag) på sina kläder och vi hoppar in i bilen!

Väl på sjukhuset får vi vänta svinlänge! Vi är egentligen bara fem minuter sena men får stå i kö till receptionen i en kvart (inte alls stressande), Ossian fiser konstant av all broccoli han åt till middagen igår och jag börjar känna att det här kanske kommer gå sådär... :) När vi nästan är framme vid disken ropar dom och frågar om vi är där och vi får smita före! :D

Får byta om till en sjukhusskjorta i storlek 120 (Ossian) och ett par sjukhusknästrumpor i storlek 45 (Ossian). Jag och Pether slapp undan med skoskydd. Vi får träffa narkossköterskor, sjuksköterskor och kirurgen som ska operera. Ossian tycker att alla är jättekonstiga men ändå rätt okej. Han får dricka lite lugnande och sen går vi mot operationssalen. Jag följer med och Pether sitter kvar och väntar i uppvakningsrummet. Nu får jag också på mig snygga operationskläder och sen går vi genom massor av korridorer och in i ett operationsrum. Ossian sitter klistrad i min famn. Narkossköterskan säger att jag ska prova att lägga honom ner på operationsbordet och det går jättebra! Lugnande is the shit (men vart var min dos!?)!!! Han får syrgasmasken för ansiktet och skrattar mest åt det. Får ha napp och snutte hela tiden! <3 Söt!! När de vrider på gasen tittat han runt omkring, kollar så att jag är kvar och sen somnar han.

Jag och Pether går och äter frukost medan han opereras och hinner kolla på nyhetsmorgon innan de hämtar oss för att han är färdig!!! Äntligen!!! Han vaknar när läkaren kommer in och berättar om operationen. Han har inte alls sovit klart och är jätteledsen. Drar ut nålen som sitter i handen och det kommer massa blod! Sitter i min famn och somnar där. Sover länge innan jag vågar lägga honom i sängen igen. Sover till halv tolv!

Vid halv två får vi åka hem. Då har Ossian druckit välling, smoothie, vatten, ätit mariekex och två muffins, kollat på barnkanalen, rymt från vårt rum kanske tusen gånger, byggt med duplo, flirtat med sköterskorna, varit vansinnig på sina tråkiga föräldrar som inte låter honom gå var han vill och så har han förstås kramats mycket! Finungen! Vi åkte hem, åt lunch från Mc Donald´s, gosade och sov! Ossian somnade vid halv tre och det gjorde vi också. Sen sov vi till fem. Alla tre! Såå skönt! Resten av kvällen har varit superenkel! Han bryr sig inte ett dugg och verkar inte alls ha ont! Får flytande alvedon och ipren var tredje timme. Började dessvärre syna vår bluff om att servera alvedon i dricksglas. Det är inte alls lika lätt längre men kaffekopp funkar fortfarande! Lättlurad. Och vansinnigt söt! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0