Nu känns det

som att det var länge sen! Mest troligt för att det var just det. Länge sen! Imorgon börjar redan en ny vecka! Jag har hunnit med två picnicar sen vi senast hördes. En smarrig midsommarpicnic nere på Julita gård med sjukt goda baguetter med pepparsalami, brie, ruccola och soltorkade tomater, kaffe, muffins, vindruvor, jordgubbar och min favoritdricka såhär på sommaren: Utspätt vin! En helt klassisk dagens med vitt vin och fruktsoda är aldrig fel och rosé med fruktsoda gick inte heller av för hackor. Såklart kan man ha fanta i också men det känns lite uttjatat. Efter måååånga månader utan alkohol (graviditet, amning, post-amning och vanliga mammahormoner) är det lite väl mycket för mig att sitta och dricka vin en hel dag. Efter två glas är jag bra full faktiskt vilket inte är så intelligent att bli med barn i närheten, speciellt inte ens egna!! Alltså superbra att spä ut vinet!!!

Picnic nummer två intogs också nere på Julita gård, på midsommardagen. Då har dom spelmansstämma där nere. Vi har aldrig lyckats ta oss ner dit förut, Pether hade varit där många gånger tidigare men inte sen vi träffades, och det var helt okej! Mycket mindre folk än midsommarafton så barnen kunde springa runt på gräset och Ossian dansade som vanligt till allt som kunde liknas vid musik! Idag har han till exempel både dansat till ljudet av skruvdragaren och när Zaba trallade i lekparken. Jag undrar vad det ska bli av honom egentligen.... ;)

Annars har vi faktiskt mest tagit det lugnt i helgen. Ossian har haft lite ont och att han kan ordet "aj" har varit mycket bra. Vi har fått blåsa och pussa på det mesta på honom som han kan tänka sig att han har lite ont i förutom där det faktiskt gör ont. Är det på riktigt är det ju ingen lek!

Imorgon påbörjar Pether sin sista vecka på jobbet i Södertälje! Det trodde vi förra söndagen också men så blev det inte. Men snart är han lite närmre igen! Ska bli ganska skönt! Imorgon är det dessutom vägning och jag har inte alls skött mig den här veckan. Om inte choklad, marianne, mackor och bea räknas till att sköta sig...!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0