5.6.2011

Jag har chockat mig själv och skrivit klart sammanfattningen på hela psykologibibeln OCH skrivit två sidor av maximala tre på hemtentan!! Imorgon lär det inte bli så mycket gjort. På morgonen ska vi på frukostkalas hos Zack som fyller två! Lilla stora ungen! Alltså är det två år sen som Moa gick omkring här hemma och läckte fostervatten! Haha! Nästa gång Ossian fyller år ska jag också ha frukostkalas. Bästa tiden! Alla barn är pigga och man vet att dom går hem till lunch så man behöver inte sätta någon sluttid! Fan vad smidigt!

När jag hade skrivit klart mina tentasidor ringde jag Pether som hade fått ett bättre erbjudande än leksällskap i parken idag och satt hemma hos Anna och Emy och pimplade rosé. Synd för mig att den planerade golvtorkningen fick vänta och att jag istället hamnade i en solstol utanför det lilla gula huset med ett glas vin framför mig! Ännu mer otur att middagen stod klar i kylskåpet! En svingod kycklingsallad från igår som fick lite bättring av en burk kronärtskockshjärtan och lite fler soltorkade tomater. Det godaste med sommaren! Alla svingoda sallader man kan göra som man absolut inte är sugen på när det är kallt och vintrigt ute! Sommaren måste vara en perfekt bantningstid. Sallad och jordgubbar. Man är ute mycket och har inte tid att kolla i skåpen. Idag tillexempel tog jag ett glas vin till lunch. Säkert skitnyttigt.

Imorgon eftermiddag kommer mamma hit och hänger med oss ett par dagar. Sen åker jag och Ossian med henne till Sthlm på fredag för på lördag ska Ossian till frisören för första gången och vem ska han gå till om inte till Annelie?! ;)

Har tokfastnat framför Slumdog millionaire på fyran men snart får även vi gå och sova. Som jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0