Vab

Hemma och vabbar idag. Eller sånt gör ju inte jag för jag pluggar men hemma med sjukling är jag likväl. Jag har hört någonstans att man ska anmäla vab fastän man pluggar men till vilken nytta då?

Ossian vaknade inatt, tolv-nånting var klockan. Kanske kvart i ett. Han var jätteledsen i sin säng och jag lyfte in honom till vår säng istället. Där började han säga aj, aj och försökte komma innanför pyjamasen vid magen. Sen. Kräks, kräks i hela sängen. På min kudde, på täcket, på lakanet. Stackars liten! <3 Och så ledsen!! :( Pether fick flyga upp och byta sängkläder, jag gick med Ossian och tvättade av honom medan han frös så han skakade. Mitt lilla hjärta! Han somnade om och sov så gott hela natten. På morgonen när han vaknade hulkade han igen och kräktes slem. Sen dess. Ingenting! Nu har han ätit och varit superpigg hela dagen. Känns extra bittert då att vi missar lucia imorgon. Okej om han hade kännts sjuk men nu är jag ju bara besviken... Mamma, pappa och Niklas skulle ha kommit, det skulle bli Ossians första lucia... Nej det känns astråkigt att han inte kan vara med!

Kommentarer
Postat av: Nonasmammi

Kan vi inte ha en liten extra Lucia med våra små o sjunga o fika lite i tomtekläderna!!!

2011-12-08 @ 14:17:22
Postat av: mamma :)

Ja, det hade såklart varit jätteroligt att få vara med på Ossians första Luciafirande på förskolan, vi får se fram emot nästa år istället :)

Hoppas att du och Pether klarar er iallafall.



En liten kille som jag känner, snart 4 år, blev magsjuk i förra veckan och lyckades med konststycket att kräkas mitt på lillasysters huvud (hon är 8 månader). När han berättade om händelsen för mig var han fortfarande märkbart upprörd.

"Hon kan ju inte bara sitta där på min matta när jag behöver kräkas! Mamma ska prata med henne sen..." sa han :)



Puss på er och ha en skön fredag!!

2011-12-08 @ 18:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0