Pimpin´ my tree...

Igår kväll när Ossian hade somnat satte vi upp julgranen. Vi hade tänkt att sätta i ljusen också så att Ossian bara skulle vara med på det vi tänkte var roligast, alltså att hänga upp julgranskulor i granen men... Julgransbelysningen låg inte högst upp i kartongen!!! I min värld är det ungefär samma som att vi måste ha slängt den. Dels för att vi har pratat om det i alla år för ljusen är stora, klumpiga, fula och sladden är skitstörig och kort. Helt tydligt så hade det ju inte varit en skräll om vi slängt den. Men nu hade vi tydligen inte det men det spelar ingen roll för jag och Ossian köpte ändå en ny idag på ICA, en LED-slinga! Små, fina ljus och en smidig slinga som man bara lägger runt hela trädet, typ som glitter. Glittret var för övrigt Ossians område ikväll. Han hade lite svårt för att hänga upp julgranskulorna, finmotoriken var väl inte på topp, men att lägga glitter i en liten hög var ju nemas! Han kunde också förstås sätta sin moder i arbete. Hämta en julgranskula, peka på en gren och vänta tills mamman sätter upp den på rätt gren. Ofta skulle två sitta på samma gren. Kanske också ska förklara för de korkade läsarna att Ossian är kort, därav så många kulor långt ner på granen.
Trött blir man av pyntande!

Kommentarer
Postat av: Niklas

En mycket fint pyntad gran måste jag säga, balanserad och vacker på ett "hem till köping"-sätt med stilrena kombinationer och vacker färgsättning.

Jag tycker mig se ett oanat djup i granen.

Jag tänker Picasso i sina tidiga trotsår.

Dock kan man ana en viss förkärlek till granens vänstra sida då just denna verkar ha fått ca 100 % av det guldiga, nobelpristagarinspirerade pyntet.

Somliga skulle kalla detta väderstrecksrasism.

Jag kallar det innovativt tänkande. :)



Ossian har, mycket tillfredställande, lyckats förmedla sina känslor genom detta verk! :)

2011-12-21 @ 22:21:11
Postat av: mamma :)

Vilken fin gran! Härligt att få vara med och peka och glitterkoncentrationen är ju det ultimata beviset för inflytande :) Påminner inte så lite om våra julgranar för sisådär 25 år sedan...

Idag ska jag njuta av att vara ledig, julskinkan är förvisad till ugnen, kaffet upphällt och dammsugaren väntar i skåpet!

2011-12-22 @ 09:06:40
Postat av: mamma :)

Ps. Jag vill också ha en ledslinga att drapera över vår julgran, har inte sett någon sådan. Brisak - here I come!

2011-12-22 @ 09:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0