Julens lektyr i mitt hem

Är fortfarande helt gripen av föreläsningen i torsdags som från början handlade om paranormala fenomen men som övergick i en diskussion om religion vilket jag tycker är otroligt intressant! Hur kommer det sig att något så abstrakt som religion är globalt accepterat medans något (i mina ögon) lika abstrakt som kontakt med andar eller att kunna se in i framtiden anses vara bluff? Jag är ju en skeptiker ut i fingerspetsarna så nej, jag tror inte på varken religioner eller på andar. Jag tror på nuet och det som man kan se! Även om jag gärna skulle tro på att det finns något efter döden och att man kan få kontakt med de som lämnat vår verklighet så gör jag faktiskt inte det. Därför känns det som en evighet tills den här boken kommer landa i min brevlåda och jag får börja läsa! Jag längtar!!



Kommentarer
Postat av: mamma :)

Kära skeptiska dotter, jag känner igen mig i dig!! Den där boken skulle jag gärna vilja låna såsmåningom!

2011-12-11 @ 19:46:13
Postat av: Bror Niklas

Sjukt intressant detta! Den där boken snor jag så fort du är klar med den, mamma får komma i andra hand! :)

2011-12-15 @ 17:14:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0