Det gick..sådär!

Hela kvällen har varit helt osammanhängande! Ossian somnade förrän efter 50 minuters nattning. Då hade han spenderat 45 minuter av dom 50 till att vilja kolla på chuggington på Disney junior och vilja ha en ny blöja för att han hade kissat?! Allt detta kommunicerades genom att säga " chagachagachagachaga" vilket är typ såsom introt till chuggington låter för en snarttvååring. "kissat!!" var också en bra kommunikation tyckte Ossian. Enbägskommunikation förstås för nej, han fick ingen ny blöja. Vatten glömde han nog bort. Det är nog min favorit av hålla-sig-vaken trixen han kör med. Eller nej. Det är blöjan! Lätt!

När han hade somnat skulle jag göra Rocky road för första gången i mitt liv. Kändes inte som någon jätteprestation direkt för ärligt talat, kan man göra något lättare eller? Ja tydligen. Ni som känner mig vet att jag inte fungerar alls när jag är trött. Jag får lätt panik om jag blir för trött och inte har chans att sova. Men Hey! Välkomna hem till oss på nyår! Iallafall så är jag trött idag och glömde allt vad vattenbad heter för att kunna smälta choklad. Man skulle kunna säga att jag la chokladen i en kastrull, satte på högsta värmen på spisen och gick därifrån. Ett pastavattensuppkok fast med choklad. Det funkade förstås inte men jag och Pether har ätit smält, bränd choklad med slickepott ikväll! :)

Övergick till att göra bountybollar. När smeten stod på spisen och svalnade läste jag kommentarerna till receptet. 99% av alla kommentarer handlade om att det inte gick att rulla smeten till bollar. Precis som med min då alltså. Så nu står smeten i frysen, nedplattad i en matlåda och imorgon ska den bli bountyrutor. Chokladen är delvis fastbränd i kastrullen, delvis i avloppet och jag är i sängen. Här borde jag stanna i en vecka. Eller tills på lördag!


Kommentarer
Postat av: Niklas

Haha, skön du är sötsyrran! Friskt vågat hälften vunnet brukar man ju säga. :)

Jag ska inte ens säga vad jag ska försöka mig på senare, möjligtvis kommer resultatet att bli offentligt vid senare tillfälle.

2011-12-21 @ 10:59:44
Postat av: Sandra

Hejsan vilken fin blogg du har! :D

vill du göra mig en dunder tjänst? Min son är med i en tävling om att bli nästa årets omslag i tidningen viföräldrar. Det enda du behöver göra är att gå in på länken och klicka på RÖSTA!



Gör du detta, kommentera att du gjort det i min blogg, så lägger jag upp en länk på min blogg så du får mer besökare <3

Tack

(tänk på att jag kan se om du gett din röst eller inte så du vet hehe <3)



http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/Vi-Foraldrars-Omslagstavling/Photo-competition-candidate-template-287

2011-12-21 @ 14:12:04
URL: http://sandracederbom.blogg.se/
Postat av: michelle

Hah, okej !

besök gärna min blogg

2011-12-21 @ 14:24:00
URL: http://moofies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0