Vurre!!!

Middagen igår blev en riktig succe! Pether hade försökt med potatismos (ja, bara potatismos) som Ossian inte ville ha. Skräll. Sen hade han kokat nudlar till honom och mitt i nudelkokandet så kom jag hem så det kan ha varit en kombination av att han inte kände för nudlar och att jag kom hem som gjorde att han inte åt. Såhär illa kan det alltså gå när man lämnar sin sambo hemma med ett barn i några timmar!! ;)

När jag kom hem gjorde jag, helt enligt matlistan, bostonfylld korv med spaghetti. Samtidigt som jag satte på ugnen (på ca 250 grader) satte jag på pastavattnet. Sen skar jag ett långt snitt i korvarna, fyllde med senap och bostongurka och en skiva ost. In i ugnen tills korven får färg och servera med spaghetti och ketchup! :D Ossian åt och åt och åt och åt.... När jag och Pether hade ätit färdigt åt Ossian minst två portioner till! Så det här var alltså gott!!! Bilden ser skitsnuskig ut men... Det var gott iallafall!

Ytterligare en fördel är att jag kom hem 19.04, middagen var klar 19.26!!!


Kommentarer
Postat av: mamma :)

Snabba och goda middagar är aldrig fel! Jag gillar också gratinerad korv, vi brukar fylla dem med chilisås och finhackad lök. Mums!

2011-08-02 @ 13:59:02
Postat av: Z

Jag brukar göra på samma sätt, men även slänga med lite skivade äpplen i ugnsformen. Är inte så dumt när de blir varma, även om de blir lite sladdriga.

2011-08-02 @ 15:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0