Förkyld!!

Känner mig såå ynklig! Började med ont i halsen igår och idag är jag helt täppt i näsan! SUCK! Har varken tid eller lust att vara sjuk nu. Tur att vår febertermometer är trasig så man får leva lyckligt ovetande om det ivarjefall.

Idag lämnade jag Ossian på förskolan. En "riktig" lämning inomhus till en personal och inte bara att han gick ut på gården och jag stannade inne. Helt otajmat, han var ledsen redan innan dom tyckte det var dags för mig att lämna honom så lämningen blev skit. Han grät och jag gick hem till Veronica och grät och drack tre koppar kaffe innan jag gick till ICA och träffade Johanna innan det var dags för oss båda att hämta våra inskolningsbarn!

Ossian hade inte ätit någonting vilket är helt förståeligt då det luktade fisk på hela avdelningen trots att det serverades lasagne(??). Jag skulle inte heller ha ätit... Han hade tagit en personal i handen och dragit med henne till sin hylla. Min lilla skrutt ville gå hem. Och jag ville ju hämta honom!! Varför kan man inte få allt?? En karriär och ett liv hemma med sitt barn. Jag vill vara hemma med Ossian iallafall tills han är 2,5-3 år. Fast jag vill ju gå i skolan också! Så pass mycket att jag bara var hemma med honom i 6 månader. Motsägelsefullt? Ja. Och jag kommer nog aldrig skaffa fler barn, mitt hjärta kommer gå sönder om jag ska fixa en inskolning till!!!!

Kommentarer
Postat av: Maria Thorstensson

Åh, vad jag lider med er. SÅ många gånger jag har gråtit på vägen från dagis till jobbet. Inte blev det väl bättre av att vi hade världens bästa dagmamma tidigare och inte hade valt dagis. När vi sedan fick flera barn så har dom större fått vara hemma hela tiden, till mångas stora bekymmer men det har funkat bra för oss. Det kommer säkert att lösa sig tror alla mammor mår piss den första tiden.



Lycka till!

2011-08-31 @ 17:52:54
Postat av: Anonym

2011-08-31 @ 17:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0