Dagisbarn!

Idag var den oundvikliga dagen då Ossian skulle börja på förskolan! Klockan 10 var vi där, både jag och Pether var med, och träffade vår "inskolningsfröken". Skrutten blev blyg direkt men sen tog han pappa i handen och knallade iväg! Lycka att det fanns flera vagnar och massa traktorer!!! Vid 11 gick vi ut på gården och tio över fick jag bära med mig ett skrikande barn från gården! Haha! Känns som en skaplig försmak på hur hämtningarna kommer att gå!

Det värsta var ändå storleken på barngruppen. 17 barn på 3 vuxna varav bara en heltid, en 75% och en 50%. Helt sjukt!!! Fattar inte hur det ska gå!!

Imorgon ska vi gå mellan 10 och 11 igen, egentligen mellan 14.15 och 16 men hallå? Det går ju inte. Dels för att Ossian sover då och dels för att imorgon ska vi åka till Kavatfabriken med Anna och Melvin! Anna som för övrigt är en mycket bra shoppare och har köpt dom fina byxorna på Lindex åt mig i Sthlm! Wohoo! Tack Anna!!!


Väntar på att vurren ska vakna så vi kan gå hem till Thyra och leka en stund. Kanske fika Gunderbullar och kanske mysa med Meja! <3
Ossians förskola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0