20.8

Usch! Är det någon som lyckats missa att vi hade en riktigt jobbig natt? Pether upptäckte nya tänder på väg upp hos Ossian igår, kan det vara de som spökar? Det är iallafall riktigt skönt att Ossian är glad när han är vaken på nätterna. Han vill gosa och pussas och snurra och ligga upp och ner och prata men han är iallafall inte ledsen!

Jag och Ossian gick upp vid tjugo över sex, idag var det Pethers tur att ha sovmorgon! Typiskt! Men det gick bra! Gosade i soffan lääänge innan han gick ut i köket och pekade på nappflaskan. Sen fortsatte vi gosa. Gud vad trött han var! Nu sover han sen en halvtimme tillbaka i ett ommöblerat rum. Vi har monterat möbler halva förmiddagen men jag tror att det kan bli bra i hans rum. Just nu håller vi på att känna oss för med möbleringen. Eller jag håller på att känna mig för, Pether bryr sig inte så mycket och tur är väl det för jag kompromissar väldigt dåligt med inredning. Är långt ifrån ett proffs och har definitivt ingen klockren smak men har jag bestämt mig så har jag.

Just nu står den nya "bänken" i vinkel med sängen så man kan sitta på den de kvällar han vill ha sällskap tills han somnar. Mycket smart! Men mindre snyggt. Får se hur det blir...

Ikväll kommer familjen Tovered på middag. Maten är bestämd men efterrätten är lite osäker än så länge. Underbart problem, att sitta och surfa efterrätter medans korven sover middag. Älskar problem som inte är problem!

Kommentarer
Postat av: mamma :)

Kul att se hur Ossians rum kommer att se ut när ni (du)möblerat färdigt... Smart och praktiskt kan knappast värderas tillräckligt när man har en liten skrutt som vaknar på nätterna. Skönt att ha någonstans att sitta då.

Ha en jättetrevlig kväll, är mycket nyfiken på vad det blir för dessert!

2011-08-20 @ 17:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0