Sommar?

Det känns ju som det ute! Nästan iallafall. Idag har jag haft conversepremiär, grymt skönt! Och mycket nöjd med att jag köpte en tunn kofta i helgen, det behövdes idag. Började skriva tentan vid kvart över nio, var färdig kvart i två tror jag. Så skönt! Nu ska den här mindmapen skrivas också och lämnas in med tentan. Har noll lust. Tur att den inte alls bedöms. Varför ska den då lämnas in kan man tycka. Jag tycker det iallafall. Varför ska den?!
Spenderade eftermiddagen i parken med Pether, Ossian och fyra mammor till. Inga pappor i parken idag. Tror förresten aldrig jag sett en pappa i parken här. Tror aldrig Pether varit i parken utan mig heller när jag tänker efter.
Med pappa på väg ut på promenad :)
Vi gick hem vid halv fyra, lagade mat och nu ligger vi i vardagsrummet och försöker roa skittrötta Ossian så gott det går så vi kan ickeroa skittrötta varandra resten av kvällen.
Gjorde en kyckling, kokosmjölk, ris-nånting variant till middag.
2 kycklingfiléer
1 påse wokgrönsaker
1 rödlök
2 vitlöksklyftor
riven ingefära
1 burk kokosmjölk, ev. light
mango chutney
soja
salt & peppar

4 portioner ris

Bry kycklingen och lägg åt sidan. Stek löken, vitlökenoch ingefäran med wokgrönsaker. Häll över kokosmjölken och klicka i lagom mycket chutney. Lägg i kycklingen och koka upp. Servera med ris och toppa med cashewnötter!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin bild på lillgrabben! :)



Men, måste ändå ventilera nåt som började gnaga så smått; vad påminner denna mössa om?

Första impulsiva tanken var "gott gottigott gott", fast det är ju inte alls samma färgsättning. :(



Så nu känns det hopplöst.

2011-04-18 @ 20:50:27
Postat av: C

Sötaste coolingen!

2011-04-19 @ 07:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0