Slappmiddag

Ugnspannkaka. Det måste ju vara höjden av lathet. Speciellt om man som jag gör smeten i kitchenaiden. Då behöver man ju inte ens hålla i vispen!! :)
Jag hade i bakpulver idag och tänkte att det skulle vara en bra idé - det var det inte. Jag smorde dessutom inte långpannan utan tyckte att det räckte med att ringla flytande smör/rapsolja i plåten - det gjorde det inte. Men det blev ett fint mönster i botten på pannkakan. Det som gick att få bort från plåten alltså...
Mitt recept på ugnspannkaka. Gör helst inte om det.

8 dl mjölk
4 dl mjöl
3 ägg
vaniljsocker
1 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
ugnen på 225 grader och grädda i ca 30 minuter.

Brukar göra fläskpannkaka på det här receptet, minus vaniljsocker och bakpulver, och det blir skitbra!! Men då har man ju allt fläskfett i botten på långpannan. Fläskfett!! En gång till... FLÄSKFETT!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0