Rester till lördagsmiddag

Rester på en lördag? Ja det kan ju låta riktigt trist men det beror ju helt på vad man har för rester!! Idag gjorde vi en typ pyttipanna med det grillade köttet från igår. Det fann mycket kvar, både det marinerade fläskköttet och nötköttet, så det blev både middag och lunchlådor. Bra och ekonomiskt! Ekonomisk mat är bra för då får man massa pengar över till annat! Vi har knappt handlat alls den här veckan vilket kommer innebära ett par nya pumps till mig! :) Den som spar... ;)

Jag stekte en hackad gul lök med en tärnad zuccini och strimlad gul och röd paprika. Mot slutet hade jag i köttet som jag hade tärnat. Sist blandade jag i kokt bulgur. Varm och nykokt förstås! Till det hade vi sallad som var kvar sen igår och en supergod sås som kocken på mitt förra jobb brukade göra. Världens lättaste och egentligen borde jag tjuvhålla på det receptet och bara briljera hela sommaren, för den är perfekt till grillad mat, men det kan jag ju inte göra. Eller...? Nej.

Blanda en burk creme fraiche med ajvar relish. Jag hade lätt creme fraiche men det är MYCKET godare med vanlig. Det tar däremot inte min kaloriräkning någon hänsyn till. Blanda en burk, 2 dl, med ungefär 1 dl ajvar. Jag är så dålig på att måtta. Smaka så att det är gott. Den här såsen är extra god till kyckling men herregud vad den är god!!

Kommentarer
Postat av: mamma :)

Den såsen ska provas, har du stark ajvar? Jag brukar också göra en enkel och god grillsås med matyoghurt, finhackad rödlök, ett par vitlöksklyftor och sambal, smaka av med salt. Mums!

2011-04-10 @ 08:47:50
Postat av: mamma :)

Hoppsan.. Glömde ju chilisås :) Så måste den stå och dra någon timme, då blir den godast!

2011-04-10 @ 08:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0