Preppad!!

Det finns inte att man lyckas pricka in så mycket som är roligare än att sitta inne och blogga! ;)

Igår gick vi hemifrån vid elva. Förutom en liten klädhämtning var vi borta till tjugo över nio på kvällen. Lunch, fika, fotboll och middag fick gå före både rutiner och körslaget. Dagen har inte varit mycket bättre men vi får försöka skärpa oss. Ossian ska iallafall få somna hemma i lugn och ro några kvällar nu innan vi firar Valborg här hemma. 18 stycken blir vi i år! Så går det när familjerna utökas i sjuka hastigheter!! Snart är det bara vi kvar som har ett barn, resten har lyckats fixa fler än så. Men jag klagar inte! Är galet skönt ibland att bara ha en att hålla reda på, de dagar jag känner mig extra pigg så lånar jag gärna en lekkompis till Ossian. Som man kan lämna tillbaka.

Innan klockan hade hunnit bli tjugo i tio hade jag plockat undan, fixat tvätten, ätit frukost, betalat räkningar och rensat bort urvuxna kläder. Ossians såklart, mina ska jag ju komma i igen!!! Tio gick vi på promenad. Elva började det regna.

Gjorde en lunch på övreblivna kokade makaroner idag. Makaronerna i botten på en ugnsform, på med fryst broccoli, kidneybönor, majskorn och falukorv. Vispa ihop tre ägg, en förpackning krossade tomater, en skvätt grädde, chilisås, salt, peppar och basilika. Häll i formen, på med ost, in i ugnen på 220 grader i 25 minuter eller tills allt stannat. Smidigt, barnvänligt och passar mycket bra till ketchup!!

Ossian sover sen en halvtimme tillbaka och jag hade tänkt att baka till Valborg. Har till och med handlat till kakan på förmiddagen. Men det var ju det här med strösocker... Glömt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0