Op. tillkamning

Fast definitivt inte frisyren, klippte mig hos Annelie igår och blev mer än nöjd! Fy vilken duktig frisör jag har!!

Däremot ska jag kamma till mig vad gäller bloggen, hinner inte riktigt med just nu. Ossian har till exempel precis somnat och jag börjar inse att det inte finns några andra alternativ än att dra ner på sovtiderna på dagen. Från och med imorgon får han lov att sova en gång om dagen istället för två. Att somna halv tio när man är 14 månader är inte riktigt bra tycker jag. Varken för Ossian som ändå inte sover längre på morgnarna, eller för mig och Pether som inte får någonting gjort på kvällarna. Varken mentalt eller fysiskt. Ja förstås inte fysiskt som träning utan typ plocka in disken eller ta bort allt lego från golvet så man slipper trampa in legomärken i fötterna. Den mentala delen är inte heller speciellt upphetsande men fan vi lever ju tillsammans.

Någonting kan man ju tycka att vi ska prata om på kvällarna som inte är "kan du tvätta Ossian" eller "har Ossian borstat tänderna". Man skulle ju kunna prata om musik eller politik eller teater eller nåt. Haha! Nä det är klart vi inte skulle göra. Jag kommer ihåg först gången jag och Pether var ensamma sen Ossian föddes. Inte så konstigt att jag kommer ihåg det egentligen - det är ju bara 10 månader sedan. Iallafall så satt vi på en båt på söder mälarstrand och drack vin. Eller öl. Eller drinkar. Minns inte men alkohol var det iallafall. Iallafall så satt vi där och kunde typ inte prata. Det tog ett tag innan det föll sig naturligt att prata om någonting som inte hade med vårt barn att göra. Sen pratade vi massor. Vi gick vidare också och drack mer vin och missade förbandet, Europe, som jag sååå gärna ville se!!! Med tanke på att jag fick ensamtid med Pether så var det ju absolut värt det. Och jag fick ju ändå se KISS!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0