Matkoma!

Åhh vad skönt det är att ligga i sängen!
Mamma och pappa sover på undervåningen, Ossian i sitt rum och jag och Pether här, i vår sköna, nya, vita säng med favoritpåslakanen från Marimekko! ;)

Trerätters stod på menyn idag men det blev liksom inte direkt tillfälle att fota någonting! Slarv, men det betyder ju egentligen bara att jag hade roligare saker för mig än att tänka på kameran. Samma gäller för bristande bloggande idag. Better stuff to do!

Förrätten blev iallfall en mozarellatoast typ. Rostat bröd i ugnen och en mozarellasmet typ på med creme fraiche, chili och citron. Gott men liite för menlöst för min smak - Hade förväntat mig en smaksensation och istället smakade det mest keso!

Varmrätt blev den helt underbara lammchilin från Markus Aujalay´s måndag-torsdagskokbok. Har ni inte köpt den än så gör det! Bästa kokboken jag har och jag har många...... ;)

Efterrätten blev en chokladmousse med hackad dumle i. Det stod inte i receptet hur många den var till så jag gissade på fyra men äter man den inte till varmrätt, är skithungrig eller mer besatt av choklad än vad jag är (det går inte) så räcker den lätt till åtta!!!

Nu ska jag passa på att lägga mig på Pethers arm och sova lite innan Ossian vaknar och vill sova i mitten. Imorgon bitti är det dessutom min tur att gå upp och Pether som får sova ut! Kanske ska demonstrera för honom exakt hur mycket det låter när Ossian drar sin krokodil utanför sovrumsdörren. Bara så han vet det liksom!! ;)

Hoppas ni haft en härlig lördag alla! KRAM!

Kommentarer
Postat av: Anna J

Får börja skriva J efter mitt namn nu när vi ärm2 Annor som kommenterar till och från!



Du skriver så härligt Vickan! Jag skrattar varje gång, nästan iaf! :) hahaha!! Ser liksom bilder framför mig när du är lite smått retsam och låter Ossian dra sina leksaker utanför sovrumsdörren. Hihi!!

Kram!

2011-04-03 @ 03:49:22
URL: http://annalainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0