Lättja

Finns inget annat att skylla mitt bristande bloggande på. Jag skulle ju iofs kunna skylla på heltidsstudier, småbarnsmamma, sömnbrist, villaägande eller nåt sånt där men det går inte riktigt ihop. Vi har firat födelsedag, jag har gått upp 3 hekto(!!!!) vilka ska bort fort som fan helst, pluggat litegrann men inte så mycket som jag skulle behöva. Igår tog vi en promenad. Alla tre. Ossian skulle bestämt också gå så det tog rätt mycket längre tid än vanligt. Han hittade en fin sten också. Hans första sten. Nu ligger den här hemma i huset någonstans och får väl göra det ända tills han slår sönder en ruta med den eller nåt. Men än så länge är den ett tecken på hans storhet! Att hitta en sten och ta med den hem... Wow! ;)

Vi har varit och kollat på staketstolpar idag vilket för en husägande familj kan vara riktigt roligt. Vi hittade en modell som var fin men stenarna kostade 130 kronor styck! Om man har fem till varje stolpe och kanske tre meter mellan varje så blir det ju sjukt mycket pengar! Sen ska man ha marksten och singel under och jag dör vad allt är dyrt och jag dör ännu mer när jag tänker på min fina lägenhet i Årsta som var färdigrenoverad och helt vit och fin...! Att gå på bygghandelsställen med en snickare kan ta längre tid än man tror så vi fick äta lunch ute idag, buhu, stackars oss. Pether åt såklart pannbiff med kokt potatis. Jag åt en kycklingsallad med bulgur som egentligen var matvete. Och ikväll har Ossian haft falafelpremiär!!!


Kommentarer
Postat av: mamma :)

Bloggar gör man för att det är kul, inte för att man måste - förklaringar till uteblivna blogginlägg behövs icke :) Det är roligt att läsa iallafall, jättekul faktiskt och extra kul med alla bilder!

Ja, trädgård och tomt kan kosta precis hur mycket som helst... Själva ska vi väl laga staket i helgen och såga upp tallen som behagade falla ner under fredagens stormbyar och sen reparera uteplatsen som gav vika av denna vinters enorma snömängder...

2011-04-12 @ 18:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0