Feberfrossa utan hjärnhinneinflammation!

Jaa.. det här låter ju lite sådär... men det är ju bra! Jag har fått nån reaktion efter fästingsprutan - precis som förra gången men jag kommer ju däremot inte få någon TBE och det är ju skitbra! :D
Ossian blev ledsen redan innan sprutan kom fram. Han har väl lärt sig. Först två sprutor på ettårskontrollen, sen en spruta i månaden sen dess med TBE vaccinet. Vårdcentralen kommer väl bli ett trauma för honom ;)

Från vårdcentralen åkte vi till kullbergska och blodgivarcentralen. Träffade en sjukt oproffsig sköterska med dålig attityd som skulle ta prover på mig och Pether för att se om vi kan bli blodgivare. Ossian skrek när hon tog mitt blodprov, som sagt - traumatiserad...! Sköterskan var ju helt okänslig och sabbade min arm totalt. När hon tog bort kompressen och skulle kolla om jag blödde så pumpade det blod ur armen. Hjälp. Har liksom aldrig hänt förut! När vi kom hem hade jag blödit igenom hela kompressen så den var helt dyngsur. Fan vad äckligt!! Hoppas verkligen att jag få bli blodgivare nu så inte det här har varit helt i onödan. Hade för övrigt ett askonstigt blodtryck, är det någon som kan sånt där? Vad betyder det egentligen??

Kommentarer
Postat av: Anna J

Vad var ditt blodtryck då? Kram

2011-04-13 @ 23:08:18
URL: http://annalainen.blogg.se/
Postat av: C

Vad var det som var konstigt med ditt blodtryck?

Är blodgivare, och tycker att det är bra att du oxå ska bli! :) De är supertevliga där jag går, kom dit vettja! :)



Puss!

2011-04-15 @ 21:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0