27.4

Fattar inte hur jag ibland lyckas vara så produktiv för det är verkligen inte vanligt! Idag drog jag till med en veckomatsedel till frukosten, veckohandling efter det och sen hem, lunch till Ossian, lägga Ossian, lunch till mig och nu - datatid! :) Blev helt lycklig över att det fanns lamm och parmesanpaj kvar i kylen, nu kommer jag ha energi hela dagen och kalorier för en vecka! ;)

Pether borde komma hem på lunch snart, det är rätt skönt att han jobbar lite men ändå tomt. Nu har man ju blivit van vid att alltid ha någon hemma! Han ska få leftovers från igår, utan cashewnötter för dom petade han ut efter maten och åt upp och utan räkor för dom petade jag ut efter maten :)
1 paket woknudlar, såna som ska koka i pannan
1 röd paprika
1 röd chili
500 g räkor med skal
1 purjolök
3 vitlöksklyftor
1 påse lime kryddmix, santa maria
1 lime
cashewnötter

Hacka allt i lagom stora bitar. Skala räkorna. Fräs grönsakerna i olja, häll över nudlarna, kryddmixen och vatten. Låt vattnet koka in. Ta bort stekpannan från värmen, blanda i räkorna och strö över nötterna. Servera med klyftad lime! Smarrigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0