27

Oj herregud vilken kväll! Jag är helt slut! Fem vuxna, fyra barn. Nästa år är det fem barn...! Gunder låg i Veronicas mage och sparkade, men inte på mig.

Grillen åkte iallafall fram, mellan orkanbyarna, och vi grillade rostas och marinerad, benfri fläskkotlett. Fick lite dåligt med tid och köpte frysta potatisklyftor - ett beslut jag är extremt nöjd med. Fan vad skönt det var att inte stå o skala och dela utan kunna prata och umgås istället. Efterrätt: Angelas grymma morotskaka! Min morotskakepremiär men det är inte sista gången jag gör en!

Vid nio gav våra gäster upp och begav sig hemåt med förvånansvärt glada barn. Vårt barn blev ledsen när alla kompisarna gick men han insåg rätt snart hur skön soffan var och vi kunde peta ner honom i sängen utan välling!!! Ett stort steg för oss men vi får väl se om han vaknar inatt och vill ha istället. Det har han gjort de tidigare gångerna han somnat utan välling. Att det kan vara så gott!!

Vi fick ett bidrag till vår nya kaffebryggare av Moa, Calle, Tomas och Veronica! Är så himla bra att fylla år så nära varandra så man kan få gemensamma presenter. Förra året fick vi biocheckar. De ligger dessvärre oanvända fortfarande... Skärpning på oss!
Trött och gosig i soffan.

Kommentarer
Postat av: mamma :)

Trevlig födelsedagsafton :) Åhh, vi har inte plockat fram grillen ännu - kanske dags..? Vi har fortfarande snö kvar på baksidan, dock försvinner den rätt snabbt nu - tack och lov!! NU har vi äntligen siktat några taniga krokusar bland buskarna och jag blir så glaad av dem :) Så du har fått bidrag till snygg kaffebryggare, vad kul!

Längtar till fredag då vi får gratulera dig! Puss!

2011-04-09 @ 13:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0