1159

Smyger in ett litet inläggl här mitt i allt tentaskrivande. 1159 ord har jag lyckats få ner, inte alls många kvar nu...! Jag har också hunnit söka inriktning så förhoppningsvis är jag beteendevetare med socialpsykologisk inriktning om ungefär 1,5 år...!!
Pether är fortfarande sjuk vilket egentligen betyder att jag inte alls har tid att sitta här och skriva utan bara ska skriva i mitt worddokument men då tänker jag på att skriva här och när jag skriver här tänker jag på att skriva där... Och så fortsätter det tills allt är klart, vilket det ändå aldrig blir.

Med Pethers sjukdom blir också matplaneringen helt omkullvält. Idag skulle vi ätit tandoorikyckling men vårt härliga, välsorterade ICA hade ingen tandoorikrydda, däremot kanske sex, sju olika tikka masala-kryddor. Mycket nödvändigt. I somras fanns det 14(!!!) olika bearnaisesåser men ingen café de paris. Helt sjukt egentligen. Vi skulle alltså ha handlat på Ica Maxi igår men det orkade såklart inte Pether. Jag tror jag ska göra en kyckling med ris och mango chutney ikväll. Skönt att slippa gå och handla. Har inget recept på den här men blir det den (och blir den god) så dyker väl en efterkonstruktion upp här senare ikväll.
På återseende! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0